VODKA Online Rambler's Top100 VODKA Online - портал потребителей и производителей алкогольных напитков

Водка и алкоголь | Все о напитках | Аналитика


Українців змусять пити більше пива
Українців змусять пити більше пива

Український пивний ринок транснаціоналізувавася остаточно, але залишився одним з найпривабливіших у Східній Європі. Через це на нас чекають нові трейд-маркетингові війни.

ЗАЗОР У 30 ЛІТРІВ

Датська компанія Carlsberg припинила існування корпорації ВВН, тепер замість неї є "Carlsberg - Східна Європа". Відтак, український пивний ринок транснаціоналізувавася остаточно, за виключенням компанії "Оболонь", яка змагатиметься вже лише з іноземцями.

За місткістю наш ринок є другим після ринку Російської Федерації. Незважаючи на достатньо високу структурованість і наявність трьох сильних гравців, ринок зберігає серйозний потенціал.

Завдяки тому, що пиво не вважається алкогольним напоєм, на нього не розповсюджуються обмеження закону „Про рекламу". Тому пивовари втілили в життя мрію деяких виноробів. За допомогою масових рекламних компаній вони постійно збільшують обсяги ринку, стимулюючи споживання.

За даними аналітиків інвестиційної групи "Сократ", минулого року на кожного українця прийшовся 61 літр хмільного напою. Пивовари сподіваються збільшити цю „дозу" принаймні на третину - до 90 літрів на душу. Інколи вони згадують також Чехію, де наче б то кожен чех поглинає 160 літрів. Але тоді пивоварам доведеться крім того зайнятися й розвитком пивного туризму.

Саме в цей зазор у 30 літрів поспішають, і Carlsberg, і SABMiller, і всі інші гравці. Трейд-маркетингова війна розв'яжеться з новою силою на сході країни. Коли буде досягнуто відмітку в 90 літрів на душу населення, залишиться радіти десятим долям ринку й розмірковувати, чи можуть українці випити більше.

БОРОТЬБА ЗА МІСЦЕ НА ПОЛИЦІ

Новий виток змагань у супермаркетах уже на підході. По перше, компанія Carlsberg вирішила не зупинятись на досягненнях минулого літа. Вона ступила на "канонічну" територію компанії "Оболонь" - сегмент бір-міксів, які стануть саб-брендом "Славутича".

По-друге, в Донецьку з'явився SABMiller, який розпочне своє сходження саме із східного регіону, де колишній "Сармат" мав найкращі позиції. Тепер компанії доведеться серйозно позмагатися з ключовими гравцями ринку, щоб з'явитися на полицях.

По-третє, з часом легше не стане: Carlsberg збирається звести завод у Харківській області. Після столичного регіону компанія теж повернула погляд на схід. Найімовірніше, новий завод перебере на себе виробництво Carlsberg, Tuborg, Foster`s та Holsten, щоб дати „Славутичу" можливість нарощувати обсяги виробництва. (Наміри компанії Carlsberg у прес-службі прокоментувати не змогли, посилаючись на зайнятість та приїзд власників).

Східні області України - ласі шматки споживацького пирогу. Вони є беззаперечним лідером з продажу всіх інших видів спиртних напоїв. Недарма на сході часто тестуються нові продукти.

Тому зіркові часи роздрібних мереж продовжуватимуться. Пивовари будуть активно конкурувати за місце для своїх холодильників. Причому не лише на сході, а й на теріторії всієї країни.

БРЕНДОВА НЕДОСТАТНІСТЬ

Очевидно, що найближчими роками основні гравці пивного ринку включаться до преміум-перегонів. Освоєння цього сегменту є найбільш прибутковим: наприкінці 2007 року перспективи його зростання оцінювались у 60%. Таку думку підтримує аналітик ІГ "Сократ" Юлія Носаль, яка переконана: "Ринок пива в Україні має потенціал зростання, особливо в преміум- та супер-преміум-сегментах".

Погоджується з колегою аналітик компанії ІК Galt&Taggart Securities Олексій Руденко: "Необхідно знімати дешеві сорти, витратні сорти пива й робити акцент на супер- та преміум-сегментах, як інші країни. У нас економсегмент займає 60-65% ринку, а супер- та преміум- ледве дотягнули до 13%".

Заповнювати цю велику нішу доведеться міжнародними брендами, адже для нових немає, ні часу, ні потреби. Так, наприклад, Carlsberg оголосив про запуск бренду Kronenbourg 1664, який незабаром може з'явитися в Україні.

SABMiller буде не легко. Вони отримали відверто „занедбані" пивні локальні бренди, і сподіватися на них не варто. "Дніпро" - це торгівельна марка-дискаунтер, "Сармат" давно не просувався на ринку. Що ж стосується Drive Max, на який було зроблено акцент у комунікаціях, то тепер його перспективи дещо сумнівні. Його позиціонували на полі, на якому чудово почувається Tuborg. І старт двійки Tuborg Twist! та Tuborg Black просто "вбиває" Drive Max.

Але SABMiller теж має що запропонувати споживачам. Імовірний асортимент можна скласти, подивившись на пивне меню сусідів - Росії та Польщі. В першу чергу йдеться про торгівельні марки Pilsner Urquell, Velkopopovicky Kozel, які вже присутні на ринку й імпортуються в Україну. Цілком можливо, що за ними підтягнеться й Miller Genuine Draft, який виробляється як у Польщі, так і в Російській Федерації.

Тому найближчі 2-3 роки будуть гарячими для пивоварів. За цей час визначаться ринкові частки гравців, змінити чи збільшити які вже буде надто складно. Тому стара пісня про День Перемоги з рядками „ми за ценой не постоим!" буде дуже актуальною для пивоварів, доки ринок не досягне насичення.

 



Адрес материала в интернете: http://vodka.com.ua/articles/analytics/3954.htm

Назад


Использование материалов сайта разрешается при условии ссылки на VODKA Online. Для онлайн-проектов - гиперссылки (hyperlink) на http://www.vodka.com.ua

Copyright © VODKA Online, 2000-2024